Leheküljed

Saturday, June 7, 2014

My braces story #2

Dear foreign readers, if you want to know what I wrote, use Google Translate. Thank you! :-)


My braces story #1 - link.

Lõpuks ometi tegin ka selle postituse ära, kuigi nüüd on juba tükk aega möödas breketite ära võtmisest. See breketite lugu sai läbi palju kiiremini kui ma arvasin. Ise panustasin, et breketid võetakse ära alles suvel või sügisel, aga minu üllatuseks juhtus see juba 25. aprillil.

Vahe kahe hamba vahel! Umbes detsembrikuus avastasin, et mul oli kahe hamba vahel vahe. Mitte kahe keskmise hamba vahel, vaid ülevalt keskelt minnes paremale teise ja kolmanda hamba vahel. Algul oli see päris hirmutav, aga käies tavalises kontrollis ortodondi juures, siis ma isegi ei pidanud oma muret kurtma, vaid kohe ise öeldi, et niimoodi pidigi juhtuma, et see kuidagi aitab kaasa. 

Traatide, mille otstarbeks oli kumme hoida, äratulek! Kahel korral juhtus nii, et tulid breketite küljest ära traadid, mis pidid hoidma kumme. Mõlemal korral helistasin ma muidugi ortodondile, et küsida, kas on vaja varem kohale minna. Esimesel korral tõsteti ortodondi aeg varasemaks ja sai see traat uuesti külge pandud ja tavapärane külastus tehtud. Teisel korral tõsteti ka aeg varasemaks, aga öeldi, et pole tarvis uuesti panna seda traaditükikest. 

Üllatus, üllatus! Varsti võtame breketid ära! Sel samal päeval, kui ma käisin teist korda ortodondi juures kohapeal traaditüki pärast, mis oli breketite küljest ära, sain ma üllatuse osaliseks. Nimelt öeldi mulle, et on aeg breketid ära võtta. Nagu ma selle postituse alguses kirjutasin, siis ma tõesti arvasin, et mult võetakse breketid ära alles suvel või sügisel, aga mulle üllatusena tehti seda palju varem. Mul oli ka väike mure uuesti harjumise pärast enne breketite ära võtmist. Üks asi on see, kui sulle breketid pannakse ja sa sellega pead ära harjuma; teine on see, kui sult breketid võetakse ära ja sa pead jälle uuesti harjuma. 

Breketite ära võtmine! Breketite ära võtmine läks kokku maksma 385€. Krõbe hind muidugi. Tundub palju ära võtmiseks, aga tegelikult sain ma ka kaped ja traadid hammaste taha. Ära võtmine ei olnudki kõige hullem. See käis päris kähku ja peale breketite ära võtmist lihviti hambaid ka. Kapedega on selline lugu, et tegelikult peaksin neid kogu aeg kandma, ainult söögi ajaks maha võtma, aga minu arust on need ikka väga ebamugavad ja rääkimine tundub ka raskendatud, seega ma väljaspool kodu neid ei kanna. Muidu kodus kannan ikka kogu aeg. Traadid, mis nii ülemiste hammaste kui ka alumiste hammaste taha pandi, üldse ei häiri. Need, kui ma õigesti aru sain, jäävad mulle elu lõpuni.

Uuesti harjumine! Harjumine uuesti oli tõesti raske, nagu ma arvasin. Siiski kohanesin ma kiiremini, kui breketite panekuga. Hammastel ei olnud enam suuri 'mügarikke' ja söömine oli ka ikka palju kergem kui breketitega. Algul kardsin, et hambad on ka hellad, aga õnneks ei olnudki. 

Endiselt väike vahe kahe hamba vahel! Juhtus nii, et kahe eelmainitud hamba vahele jäigi väike vahe, aga see mind ei häiri. Sellegi poolest on mu hambad sirged ja hoopis parem tunne on hammaste koha pealt nüüd.

Muu jutt! Kui mul veel breketid olid, siis ikka ja jälle oli juhtunud nii, et keegi koolist või tuttavatest polnud arugi saanud, et mul olid breketid. Saades teada, et mul on breketid, oli nende üllatus ikka päris suur. 


3 comments:

  1. lovely post!

    x Maria
    new outfit post up on my blog
    featuring my new light pink summer dress
    www.retrostreetstation.blogspot.de

    ReplyDelete
  2. I've recently discovered your blog and I really like it! I'm following you now
    Hope you'll like mine too!

    XO,
    Taria-ann
    www.frunettte.com

    ReplyDelete
  3. I had braces too!

    - Keyta

    www.TheWayfarer.co

    ReplyDelete